Букси розрізняють за типом осей, застосовуваних підшипників, а також за конструкцією, розмірами корпусу і по виду мастильних та підбивальних матеріалів. За типом застосовуваних підшипників букси можуть бути з підшипниками ковзання та з підшипниками кочення (роликовими).
Букса є сполучною ланкою між колісною парою та рамою вагона, локомотива або їх візком. Для обмеження переміщення буксу має напрямні, повідці, шпинтони або жорстко зєднується з рамою візка або колісною парою. Для запобігання забрудненню мастила буксу має ущільнюючий пристрій.
Буксові вузли забезпечують передачу навантаження від кузова вагона на шийки осей і обмежують поздовжні та поперечні переміщення колісної пари щодо візка. Разом з колісними парами є найбільш відповідальними елементами ходових частин вагона.