У світі компютерної графіки існує безліч різних графічних API, які дозволяють розробникам створювати реалістичні та ефектні графічні програми. Два з найпопулярніших API – Vulkan та OpenGL – надають потужні інструменти для роботи з графікою на різних платформах.
Vulkan – це нове покоління графічного API, розроблене компанією Khronos Group. На відміну від OpenGL, Vulkan надає більш низькорівневий доступ до графічних ресурсів, що дозволяє розробникам ефективніше використовувати можливості апаратного забезпечення та отримувати високу продуктивність. Vulkan також має покращену багатопоточність, що робить його особливо привабливим для розробників ігор та інших графічно інтенсивних додатків.
OpenGL, у свою чергу, є більш старим і широко використовуваним графічним API. Він надає більш високорівневий та простий у використанні інтерфейс, що дозволяє швидко створювати прості та середні за складністю програми. OpenGL також має велику спільноту розробників та багату екосистему інструментів та бібліотек, що спрощує процес розробки та дозволяє швидко вирішувати завдання у галузі компютерної графіки.
Назва | Vulkan | OpenGL |
---|---|---|
Розповсюдження | Відкрите ПЗ, мультиплатформне | Відкрите ПЗ, мультиплатформне |
Розробник | Khronos Group | Khronos Group |
Запуск на | Windows, Linux, Android, MacOS, iOS | Windows, Linux, macOS |
Написання коду | C++ | C, C++ |
Застосування | 3D-графіка, синхронізація, паралельні обчислення | 2D- та 3D-графіка |
Особливості | Висока продуктивність, низький рівень абстракції, підтримка багатопоточності | Велика сумісність, широке поширення |
Що таке Vulkan та OpenGL?
Vulkan – це нове API для створення 3D додатків. Його розробило Khronos Group, яка займається розвитком OpenGL. Великий внесок у створення API вклала компанія AMD. Хоча багато інших компаній працювали над ним, наприклад Microsoft, Apple, Google, Sony.
Що дає вулкан у іграх?
Vulkan – це низькорівневий API, який надає розробникам прямий доступ до GPU для повного контролю за його роботою.
Які ігри підтримує вулкан?
Doom Eternal – спочатку використовує API Vulkan. Rage 2 спочатку використовує API Vulkan. vkQuake порт гри Quake на Vulkan випущений у липні 2016. Офіційне перевидання Quake, що вийшло 19 серпня 2021, використовує Vulkan за замовчуванням.