Виходячи з цього, результатом продуктивних видів мовної діяльності є характер рецепції (сприйняття мови) іншими людьми.
мовна діяльність є активним, цілеспрямованим, мотивованим, предметним (змістовним) процесом видачі або прийому сформованої та сформульованої за допомогою мови думки, спрямованої на задоволення комунікативно-пізнавальної потреби людини в процесі спілкування”.
Мовна діяльність – це активний цілеспрямований процес сприйняття чи породження мови. Види мовної діяльності: за смисловим сприйняттям мови (слухання-читання) рецептивна, за породженням мови (говоріння-лист) продуктивна. Ведуча діяльність середнього шкільного віку – спілкування.
Відповідно до теоретичної концепції І. А. Зимової, предметом мовної діяльності є Ідея як форма відображення звязків і відносин предметів і явищ навколишнього світу (95, 97 та ін). При цьому мета таких видів мовної діяльності як говоріння і лист полягає у формуванні та вираженні думки.