Транссиб не панацея Її будівництво стартувало в 1891 році і завершилося в 1916-М. Історично Транссибом називали лише східну частину цієї магістралі від Міасса до Владивостока завдовжки 7000 кілометрів, але сьогодні назву використовують для всієї дороги.
27 жовтня 1984 року Основна частина дороги будувалася понад 12 років з 5 квітня 1972 року до 27 жовтня 1984 року.
5 квітня 1972 р. 5 квітня 1972 р. почалося будівництво сучасного БАМ (на станції БАМ відсипані перші кубометри ґрунту в залізницю Бам – Тиндинський).
У 1932 (13 квітня) вийшло постанову РНК СРСР Про будівництві БайкалоАмурський залізниці, яким були розгорнуті проектно-вишукувальні роботи і почалося будівництво. До осені стало зрозуміло, що основною проблемою будівництва стала нестача робочих рук.