Взимку, коли на вулиці стає дедалі холодніше, літаки стикаються з новими викликами. Однією з основних проблем, з якою вони стикаються, є зледеніння. Зледеніння літака може призвести до серйозних проблем під час польоту, тому обробка літаків від зледеніння важлива процедура, яка виконується перед зльотом.
Зледеніння літака відбувається, коли на його поверхні утворюється крига. Це може статися через наявність снігу або дощу під час польоту, а також через різницю температур між літаком та навколишнім середовищем. Лід на літаку може призвести до зміни аеродинамічних властивостей, що може вплинути на керованість та безпеку польоту.
Щоб запобігти зледеніння літака, проводиться процедура обробки. Вона включає використання спеціальних хімічних розчинів, які наносяться на поверхню літака. Ці розчини утворюють захисний шар, який запобігає утворенню льоду або снігу на літаку. Обробка літаків від зледеніння проводиться перед кожним польотом та контролюється спеціальними службами безпеки польотів.
Пора року | Температура | Умови |
---|---|---|
Зима | Нижче 0C | За наявності снігу або снігопаду, а також за температури нижче точки роси |
Осінь | Близько 0C | За наявності опадів у вигляді дощу або дощу, що мрячить, а також при температурі біля точки роси |
Весна | вище 0C | За наявності опадів у вигляді дощу або дощу, що мрячить, а також при температурі вище точки роси |
Літо | вище 0C | Обробка не потрібна, тому що температура вище точки роси |
Чому літаки видаляють зледеніння?
Навіщо це потрібно? Коротка версія: крила літака мають особливу форму, тому вони можуть безпечно злітати. Сніг та лід змінюють форму крил, що може знизити ефективність підйомної сили крила .
Чому обприскують літаки перед злетом?
Обприскування літака дуже гарячою рідиною під високим тиском видаляє сніг, лід чи іній, що прилип до крил . Рідина пофарбована, щоб їх було легше ідентифікувати пілотам та наземним командам.
Що станеться, якщо літаки не зледенять?
Плавний потік повітря сприяє створенню підйомної сили, а якщо на крилах накопичується лід, це спотворює плавний, ламінарний потік повітря над крилом, підйомна сила знижується , розповів Мандерс AccuWeather. Якщо підйомна сила зменшиться занадто сильно, існує ймовірність аеродинамічного звалювання.