Перший ДВС, що надійно працював, сконструював у 1860 році французький інженер. Етьєн Ленуар. Двигун Ленуара працював на газовому паливі. Через 16 років німецький конструктор Ніколас Отто створив досконаліший 4-тактний газовий двигун.
У 1807 році французький винахідник Франсуа Ісаак де Ріваз побудував перший поршневий двигун, званий часто двигуном де Ріваза. Двигун працював на газоподібному водні, маючи елементи конструкції, що з тих пір увійшли в наступні прототипи ДВС: поршневу групу та іскрове запалювання.
Карлу Бенцу Чотирьохтактний двигун внутрішнього згоряння вперше було збудовано Ніколасом Отто в 1878 році, і цей винахід вплинув на всю автомобільну промисловість. Заслуга створення першого автомобіля з ДВС належить Карлу Бенцу та датується 1885 роком.
У 1876 року відбувся ривок в індустрії створення двигунів внутрішнього згоряння. Ніколас Отто вперше створив технічно складний пристрій, який ефективно перетворював енергію палива на механічну енергію. У 1883 року француз Едуард Деламар розробляє креслення двигуна, паливом для якого є газ.