Стійка та амортизатор – два основні компоненти підвіски автомобіля, які відповідають за стійкість та комфортність руху. Незважаючи на те, що обидва ці елементи виконують схожу функцію – гасіння коливань під час руху по нерівностях дороги – вони різняться за принципом роботи та місцем встановлення.
Амортизатори розміщені всередині пружин підвіски та призначені для поглинання енергії, що виникає при взаємодії коліс із дорожньою поверхнею. Вони врівноважують рух автомобіля, запобігаючи його нахилам і гойданням, і роблять поїздку більш комфортною для водія та пасажирів. Амортизатори також сприяють утриманню протяжності та кутового положення автомобіля під час руху, забезпечуючи оптимальне зчеплення шин із дорогою.
Стійки, або амортизаційні опори, виконують роль сполучної ланки між кузовом автомобіля та колісною підвіскою. На відміну від амортизаторів, стійки не займаються амортизацією та поглинанням енергії, а лише підтримують вагу автомобіля та допомагають передавати зусилля від підвіски на кузов. Вони також виконують функцію амортизації деяких нерівностей, але їх головним призначенням є підтримка стабільної роботи колісної підвіски та виключення бічного ухилу під час поворотів.
Порівняння | Стійка | Амортизатор |
---|---|---|
Функція | Забезпечує підтримку вертикальної ваги автомобіля | Поглинає та амортизує удари та коливання автомобіля при русі |
Місце розташування | Встановлюється між кузовом та колесом автомобіля | Встановлюється між колесами та підвіскою автомобіля |
Будова | Включає пружину і амортизатор | Включає амортизаційний елемент та газову камеру |
Функції під час руху | Підтримує рівень автомобіля, забезпечує стабільність та керованість | Знижує коливання кузова, покращує комфорт та зчеплення з дорогою. |
Зношування | Може виражатися у пружинній слабкості або розриві амортизатора | Може проявлятися у зносі амортизаційного елемента або утворенні течій |
Регулювання | Зазвичай не передбачено, але може бути можливість для деяких моделей | Може бути регульованим за жорсткістю або демпфування |
Відмінність амортизаторів від стійок На амортизатор впливають навантаження лише вздовж осі, але в стійку впливають різнопланові навантаження, зокрема і бічні. Якщо стійка виходить з ладу, то їхати далі практично неможливо, якщо ж ламається амортизатор, то можна продовжити пересування. 13 жовт. 2020 р.
У чому різниця стійка від амортизатора?
Однак амортизатори та стійки – це два різні елементи, що виконують різні функції. Обидва допомагають в керуванні автомобілем та його русі, але працюють по-різному. Амортизатори – це окремі елементи підвіски, а стійки – це основний структурний компонент шасі та підвіски.
Як зрозуміти що стійка вийшла з ладу?
Так, зверніть увагу на стан елементів у випадку, якщо Ви помітили:
- розгойдування кузова та погану керованість машиною,
- замети та низьку стійкість на поворотах,
- явне просідання при розгоні та гальмуванні,
- збільшену чутливість ям і вибоїн,
- невластиву тряску та вібрацію,
- надмірне знос шин.
Навіщо потрібні стійки амортизаторів?
Амортизатор пристрій для гасіння коливань. Він потрібен у підвісці автомобіля, щоб поглинати механічну енергію та перетворювати її на теплову. Пружини або ресори так не можуть: без амортизаторів машина довго розгойдуватиметься вгору-вниз після кожної нерівності.