Яка якість звуку у касет?
Зміст:
Записи на компакт-касетах відносяться до так званого lo-fi (низька якість, а не жанр електронної музики), насамперед, через фонові шуми.
Скільки служить аудіокасету?
Касета нормально себе почуває до 3000 6000 км. Ланцюг вмирає після ~1000-1500 км.
Коли перестали випускати аудіокасети?
До 2003 році більшість великих лейблів у США припинили випуск музичних касет. До 2005 року плівка залишалася домінуючим форматом у деяких країнах, що розвиваються, але на переважній більшості музичних ринків до цього часу компакт-диски витіснили компакт-касети.
Дзен
MP3 краще, ніж аудіокасету – це брехня: порівняльний аналіз | Микола Вікторович Барановський | Дзен
Аудіокасета це така флешка, яка крутиться
Таке пояснення виявилося найзрозумілішим для десятирічної дитини. Дивлюся на касету та згадую себе. Мені 15 років і жодних турбот, лише життя по-драйву. З появою CD (а потім і mp3) аудіокасети майже повністю зникли. Але якою харизмою вони мають! Флешку олівцем не перемотаєш.
Матеріал раніше опублікований мною в інших джерелах, на Хабре буде те, чого в інших джерелах не публікував. (Ця стаття – мій вхідний квиток на Хабр).
Перша аудіокасета, що вийшла під найменуванням Compact Cassette, була представлена компанією Philips в 1963 в Європі і в 1964 в США. Новий формат мав помітно найгірші характеристики порівняно з котушками або вінілом, але відрізнявся скромними розмірами та практичністю.
Аудіокасети в СРСР почали випускати раніше, ніж касетні магнітофони, 1967 року.Форми для відливання корпусів були закуплені в США і на першій партії чітко виднілося Made in USA. Помилка швидко виправили.
Друга версія виглядала ось так:
Потім зявився якийсь раціоналізатор, можливо, і премію отримав за своє Ноу-Хау, от так від 5 гвинтиків залишився один.
Чому будував штамп? Штамп із ціною – це традиція СРСР, а чому перестали друкувати модель у друкарні на касеті і зараз для мене загадка.
Щоб звучання було відмінним, необхідно було робити профілактику (чистка головки та притискного ролика), для чого використовувався такий набір:
На кожній касеті є фетрова головка, яка забезпечує притискання стрічки до головок деки. Якщо стара касета з розбалансованим механізмом починала при відтворенні звучати тихо, то виправляли цю справу видавлюванням фетрової головки назовні. У поодиноких випадках таке допомагало, в більшості моментів деградація звуку відбувалася через втрату характеристик самої стрічки.
Багато хто любив користуватися цікавою перевагою аудіокасет: можливістю захистити від випадкового стирання цінного запису. На котушкових магнітофонах такого не було. У мене практично на всіх касетах були виламані запобіжники.
Основною проблемою аудіокасет було співвідношення шуму, що виробляється навіть чистою стрічкою при програванні, та максимального рівня запису. Боротися з проблемою (вузьким коридором нормальної гучності), виробники могли, вигадуючи магнітний склад із низьким рівнем власного шуму, або виготовляючи таку плівку, на яку можна записати гучніше. Саме так зявилися різні типи побутових компакт-дисків.
Касети зі стрічкою з діоксиду хрому (CrO2) (тип II) краще, ніж тип I Normal: шумів помітно менше, перевантажувальна здатність – вище. У касетах типу II найкращий порівняно з нормальним типом динамічний діапазон (співвідношення гучності та шуму), досягався зниженням власних перешкод, шарудіння, що виробляється магнітним складом стрічки.
1970 буде повністю американським. Розроблена кілька років тому Реєм Долбі професійна система шумозаглушення Dolby A отримає побутову версію Dolby B. Співвідношення сигнал-шум для магнітної стрічки знизиться на 9-10 дБ. Того ж таки 1970 року американська компанія Дюпон створює таку хімічну сполуку, як діоксид хрому. Миттєво оцінивши ситуацію, німці з BASF купують відповідну ліцензію і вже наступного, 1971 року, розробляють принципово нову стрічку (CrO2, тип стрічки II). На відміну від свого залізного побратима має високий струм підмагнічування і видає ширший частотний діапазон. Якість цієї стрічки згодом буде доведена до найвищого. Але найперший хромдіоксид від BASF відносно якісно можна записати навіть сьогодні, понад 50 років! Якісно – само собою, за поняттями того часу.
Тип IV заповітна мрія всіх і кожного, особливо такі витвори мистецтва, як Sony Super Metal Master, оформлені в керамічних корпусах. Такі компакт-касети забезпечують найвище співвідношення сигнал/шум і дозволяють максимально розкривати весь потенціал запису. Ось тільки одне лихо – їх відтворюють не всі деки!
Чому касети мають дві сторони?
У цьому винний чистий маркетинг.Маркетологи вирішили, що люди були б не проти отримати вдвічі більшу тривалість, жертвуючи якістю, пропонуючи сторони A та B для кожної касети. Це називається записом на чверть доріжки. Угу. Безглузда назва! Якість нижче, тому що в цьому випадку для кожної сторони використовується лише половина поверхні стрічки. Насправді, поверхня трохи менша за доступну, тому що між кожною доріжкою має бути трохи простору захисна смуга щоб сигнали були дещо розділені.
Торгова марка AGFA побачила світ 15 квітня 1897 року. Під такою назвою компанія відома і сьогодні. (AGFA абревіатура, утворена від цього словосполучення). Перекладається це довге словосполучення як Акціонерне товариство з виробництва аніліну. Анілін це речовина, яка досі використовується при приготуванні барвників для тканин та інших матеріалів. Основними кольорами були блакитний та червоний різних відтінків. Ймовірно тому для фарбування касет першого типу 1985 були обрані саме ці кольори. Отже, AGFA. Легендарний німецький концерн з касетним виробництвом у Леверкузені. В історії касетної промисловості ФРН займав почесне друге місце після BASF. BASF у 1943 році розпочав виробництво магнітних стрічок на заводі у Вольфені. Після Другої світової війни це виробництво було передано Agfa. Пізніше Agfa розпочала виробництво аудіо- та відеокасет. 1991 року виробництво касет було продано BASF.
Компанія Denon була заснована в 1910 році, а в 1951 першою з японських аудіо компаній стала продавати довгограючі платівки.На початку 70-х років Denon розробив і виготовив перший у світі придатний для практичного використання пристрій цифрового запису РСМ сигналу, а в 1972 році випустив перші в світі платіжки з цифровим записом. На піку війни серед виробників аудіокасет на початку 1990-х кожен виробник, що поважає себе, випускав суперкасети, що уособлювали всі ті можливості і технології, якими володів виробник.
Victor Company of Japan або Japans Victor Company була утворена в 1927 році як японський підрозділ провідної американської звукозаписної компанії Victor Talking Machine Company. До 1980-х років JVC вже була одним із найбільших виробників аудіо- та відеоапаратури. В асортименті компанії були відеомагнітофони, телевізори, відео- та аудіокасети, музичні центри, магнітоли, акустика, програвачі вінілу та інша техніка.
У 1958 році ґрунтується Корейська компанія GOLDSTAR. Ідею створення компанії з виробництва електроніки Ку Ін Хве виношував досить довго. Заручившись підтримкою президента Пак Чжон Хі, він починає втілювати свою ідею у життя. 15 листопада 1959 року надходить у продаж перше радіо, вироблене Кореї. У наступні кілька років радіоприймачі Goldstar A-501 і Goldstar T-701 стають бестселерами. Успіх відразу вселяє впевненість у сили компанії. Ку Ін Хве вже тоді ставить собі за мету-стати номер один не тільки в Кореї, але і в інших країнах. У 1980-х роках компанія запускає виробництво програвачів касет, компакт-дисків. Сюди можна зарахувати як плеєри, а й приводи CD для компютерів та інших пристроїв. Крім того, компанія освоїла виробництво кольорових відеокамер.До кінця 80-х років, підприємства Goldstar і Lucky розташовуються не тільки у Південній Кореї та США, а й у Філіппінах, Таїланді, Німеччині, Італії, Індонезії та навіть у Єгипті.
Sanyo – випускала касети, музичні центри та магнітоли, хоча її назва в СРСР 80-х здавалася смішною. У 90-х спочатку зникла з прилавків, а на початку 2000-х під цією маркою в Росії випускали телевізори, але жодного відношення вони до Японії вже не мали. У 2009 влилася у Panasonic. Наразі займається батарейками, сонячними панелями, пристроями економії електроенергії, але до аудіо вже жодного стосунку не має.
Перше виробництво Maxell розмістилося в Осаці, де в 1961-му році компанією був організований випуск магнітної стрічки для котушкових магнітофонів, а через пять років випущена перша аудіокасета Maxell з магнітною плівкою першого типу і тривалістю звучання 60 хвилин, довжина стрічки 90 мікрон.
Sharp Corporation японський конгломерат, що випускає велику кількість самої різної продукції від простої споживчої електроніки до напівпровідників, рідкокристалічних та сонячних панелей. Японський винахідник Токудзі Хаякава в 1924 заснував компанію Hayakawa Metal Works і вже наступного року компанія налагодила випуск перших японських радіоприймачів.
Запис електричних сигналів на сталевому дроті був винайдений датським інженером Вальдемаром Поульсеном в 1889 році. Численні спроби в подальшому покращити якість запису, використовуючи магнітну стрічку із залізного порошку та паперової стрічки закінчувалися провалом. На початку 30-х років німецька фірма AEG починає створювати власний варіант апарату магнітного запису.Замовлення на виготовлення міцної та довговічної магнітної стрічки розміщує у фірмі BASF. Подальші дослідження дозволили Фрідріху Маттіасу із BASF знайти оптимальну технологію виготовлення магнітної стрічки методом напилення оксиду заліза на плівку. Завдяки новій плівці та покращеній схемотехніці вдалося довести якість запису до студійного рівня. Після війни 1945 року технологія виготовлення магнітної плівки потрапила до багатьох країн і виробництво освоїли безліч фірм. Проте понад півстоліття фірмі BASF вдається зберегти лідерство серед виробників магнітної стрічки.
У той час на ринку касетних технологій майже щороку зявлялося щось принципово нове, вже було очевидним, що за якістю звучання аудіокасету навряд чи наздожене формат котушки. Тому в 1976 інженери Sony запропонували альтернативний варіант щось середнє між касетою і котушкою. На їхню думку, виглядати це мало, як касета (бо тренд), але зі стрічкою, як котушкова. Новий продукт отримав назву elcaset і мав розміри 1510 см. Касета була схожа на свого виду звороту і мала той же принцип дії при відтворенні стрічка витягалася з корпусу. Частотний діапазон був заявлений у межах від 15 до 27 000 Гц. Елкасета зявилася в той час, коли розвиток звичайної касети вже виходив на свій пік. Немовля потрапило під потяг, що мчав. Тому до 1979 Sony прийняла рішення згорнути невдалий почин, переключившись на компакт-касети і, тим часом, готуючи до запуску новий проект, якому згодом буде судитися в історію компакт-диск.
1972 року на ринку зявляється перша касета тривалістю 180 хвилин.Але щоб рулон поміщався в касету, плівку доводилося робити дуже тонкою. Такі стрічки були дуже ненадійними і врешті-решт їх випуск було припинено. Тому всі касети С180 сьогодні дуже цінуються колекціонерами, і на аукціонах вони коштують дуже дорого.
Небагато фото інших касет: